Poll

Mijn organisatie is op tijd klaar voor de invoering van de GDPR / AVG


, Auteur:

Taking CARE of business – met vernieuwde services van i³ groep

img-1313

Geheel in lijn met ons motto ‘Fundamenteel Beter’ heeft i³ groep het managed-portfolio uitgebreid met verbeterde dienstverlening. We vroegen Cor van Leeuwen, Manager CARE Services, wat er precies is veranderd.

 

Was het dienstenportfolio van i³ groep niet uitgebreid genoeg?

“Het kan altijd beter. We hebben daarom onze diensten goed onder de loep genomen, uitgebreid en verbeterd.”

 

Wat is er allemaal veranderd?

“De grootste verbetering is de uitbreiding van het proactieve karakter van onze dienstverlening. Die realiseren we door gebruik te maken van geavanceerde monitoringtools die latente issues detecteren, waardoor deze weggenomen kunnen worden voordat het incidenten worden. Dit sluit perfect aan op de trend in de samenleving waarbij de focus verschuift naar het voorkomen van problemen in plaats van het oplossen ervan. Van reactief naar proactief dus.”

 

Maar i³ groep had toch al een proactieve dienstverlening?

“Klopt, maar de proactieve dienstverlening was pas in het hoogste segment van ons Managed Portfolio beschikbaar. Door de verbeteringen kan de dienstverlening nu al vanaf de basiscontracten geleverd worden.”

 

En verder?

“De nieuwe dienstverlening is ook in de diepte uitgebreid. Het is vanaf nu mogelijk om het OS en zelfs een aantal applicaties op de server te monitoren. Daarnaast hebben we een uitgebreid pakket aan mogelijkheden opgenomen, zoals patching, controle op licentie-compliancy en geautomatiseerde CMDB-inventarisatie. Dit is toepasbaar on-premises en in de cloud.”

 

Toe maar!

“En dat is nog niet alles! Om dit inzichtelijk te maken, hebben we een uitgebreide set van rapportages ontwikkeld die een perfect beeld geven van de status van een omgeving en van het niveau van onze dienstverlening. En uiteraard blijven de bestaande zaken zoals het Self-Service Portal van TOPdesk gewoon bestaan.”

 

Goed dat je daarover begint! Wat was mijn wachtwoord ook al weer?

“Via de Self Service Portal kun je zelf je wachtwoord resetten of wijzigen. In ons dienstenportfolio CARE hebben wij een dienst opgenomen die dit volledig verzorgt. Dit is geheel in lijn met de vernieuwde regelgeving rond privacy: middels deze dienst wordt samen met de klant een wachtwoordbeleid opgesteld en tooling geïmplementeerd waarmee de wachtwoorden veilig en beheersbaar worden opgeslagen.

Om de omgeving geheel compliant te houden met ISO-, NEN- en overige normeringen is er in ons CARE-portfolio ook een dienst beschikbaar die op security is gericht. Deze dienst brengt alle vulnerabilities in kaart, zowel op netwerkniveau als op een externe website. In het dashboard is vervolgens te zien welke kwetsbaarheden er zijn geconstateerd, welke norm daarmee samenhangt en wat de oplossing is. En dit is incidenteel af te nemen of in abonnementsvorm.”

 

Wat kost dat?

“Onze Basic CARE is beschikbaar vanaf 450 euro per maand. Pro-Active CARE bouwt hierop verder en heeft een prijsstelling gebaseerd op componenten. Maximum CARE is de top-line, waarbij ook tuning en advies tot de standaard dienstverlening behoren. De dienstverlening heeft tevens een aantal opties die aan- of uitgezet kunnen worden, zoals uitbreiding naar 24x7-support. Doordat de prijsstelling gebaseerd is op componenten, is de dienst flexibel en betalen onze klanten nooit te veel.”

 

Zijn deze diensten alleen voor nieuwe klanten beschikbaar?

“Nee, ook onze huidige klanten kunnen ervan gebruikmaken. Hiertoe kunnen we de bestaande contracten omzetten naar Basic CARE, ProActive- of Maximum CARE. Het is zelfs mogelijk om een combinatie van dienstenniveaus voor verschillende componenten in te zetten. Daarmee kan op systemen waar een hoge beschikbaarheid gevraagd wordt, maar ook op de minder kritische systemen het juiste niveau van dienstverlening afgesloten worden.”

 

Klinkt interessant. Hoe kom ik aan meer informatie?

“Een belletje is voldoende. Onze Solution Consultants komen graag langs om een presentatie te verzorgen van de nieuwe dienstverlening en om alle vragen te beantwoorden. Samen maken we dan een plan dat voorziet in de specifieke behoefte van uw omgeving.”

 

Wilt u meer weten over onze proactieve CARE Services? Kijk op onderstaande pagina's voor meer informatie: