Poll

Mijn organisatie is op tijd klaar voor de invoering van de GDPR / AVG


IT-manager krijgt veiligheid en regie dankzij nieuwe proactieve infrastructuur beheerdienst van i³ groep

stocksnap-8r61ovvr2e

IT-dienstverlener i³ groep helpt al lange tijd organisaties middels zijn Managed Services dienst CARE met het uitbesteden van het IT-beheer. Nieuwe innovaties in deze beheerdienst maken het nu mogelijk om deze dienst nog proactiever te maken en te voorzien van meer veiligheidsopties. Hierdoor hebben IT afdelingen nu niet alleen de handen vrij om te innoveren en gebruikers te helpen maar zijn ze ook continu voorzien van de laatste patches en updates die de infrastructuur veilig houden. De drie nieuwe service levels, Basic, Proactive en Maximum CARE, zijn eenvoudiger en modulair opgebouwd waardoor klanten meer controle krijgen over de kosten en de inzet van de dienst.

Een nieuwe manier van dienstverlenen

download-meer-info"Traditionele Managed Services contracten gingen uit van one-size-fits-all", aldus Henk van der Bruggen, Managing Director van i³ groep, "je koos één niveau van dienstverlening die over alle onderdelen die in het contract vielen op dezelfde manier werd uitgevoerd, een soort alles of niets. Hierdoor maakten klanten soms kosten voor het beheren van bijvoorbeeld een virtuele Test en Ontwikkel omgeving terwijl het ze eigenlijk alleen ging om de primaire productieomgeving. Zonde wat ons betreft en nergens voor nodig. We hebben onze nieuwe CARE beheer dienst zo ingericht dat de klant zelf kiest welke delen van zijn infrastructuur hij op welke manier wil laten bewaken en beheren. Soms is het genoeg als we een oogje in het zeil houden op alleen de productie of cloud omgeving en soms is het nodig dat we al het onderhoudswerk, tuning en patching van de gehele infrastructuur voor onze rekening nemen. We zijn in staat om zowel traditionele on-premises IT als moderne hybride of public cloud omgevingen te beheren."

Mix & Match

Naast dat klanten zelf kunnen kiezen welke onderdelen op welk niveau (Basic, Proactive of Maximum CARE) worden bewaakt en beheerd, voegt de vernieuwde dienst nu ook meer veiligheidsopties toe. Van der Bruggen: "We zien de laatste tijd steeds vaker dat cybercrime plaatsvindt door achterstallig patchwerk. Logisch, je hebt als IT'er waarschijnlijk veel meer aan je hoofd dan kilometers releasenotes doornemen en patches uitvoeren, toch is dit regelmatig controleren van groot belang voor de veiligheid van de IT-infrastructuur en de continuïteit van de organisatie. Daarom zit in ons proactief beheer naast het remote management ook het proactief patchen van de belangrijkste onderdelen van de infrastructuur en het OS. De IT'er heeft hier geen omkijken meer naar en kan zich richten op applicaties, gebruikers en innovatie."

Single Point of Contact

Een ander aspect van CARE dat de IT-afdeling meer tijd geeft is de zogenaamde “Single Point of Contact” functie. Van der Bruggen ziet dit als één van de meest onderscheidende aspecten van CARE: “Een moderne IT-infrastructuur bestaat anno 2017 allang niet meer uit een technologie stack van één vendor, het is een mix van infrastructuur, OS, middleware en applicaties. Daardoor wordt het steeds moeilijker om de root cause van een probleem te vinden, aangezien het vaak ook een combinatie van factoren kan zijn. Het is voor een klant dan heel lastig om tussen al die verschillende partijen een soort samenwerking richting een oplossing te realiseren omdat iedereen enkel verantwoordelijkheid kan nemen voor zijn eigen deel van de techniek. De klant wordt daardoor niet optimaal geholpen en wij willen daarom die taak graag op ons nemen. Wij werken al jaren samen met deze partijen en weten binnen alle grote leveranciers onze wegen snel te vinden naar de oplossing en ze samen te brengen. Dit scheelt de klant een hoop irritatie, kopzorgen en tijd.

Tot slot worden alle bestaande beheerklanten van i³ groep op korte termijn waar mogelijk overgezet naar deze nieuwe dienstverlening om zo ook optimaal te profiteren van deze innovaties. Van der Bruggen: "we vinden het belangrijk te blijven innoveren en onze klanten daarvan mee te laten profiteren. Alle bestaande beheerde omgevingen zullen worden bekeken en waar mogelijk overgezet of aangevuld met onze nieuwe diensten. Het is onze "Fundamenteel Beter" belofte om morgen altijd beter te zijn dan vandaag, daarom willen we dit soort verbeteringen graag delen met onze klanten."

 

Meer weten over CARE? Neem contact met ons op via de website, of bel 0347-324600.